SEO Copywriting –  serce internetowego marketingu

Jaki jest przepis na udany tekst SEO? Czym tak naprawdę jest copywriting? Gdzie szukać odpowiednich narzędzi pomocnych przy pisaniu? W tym artykule odpowiemy na te i wiele innych nurtujących Cię pytań związanych ze sztuką tworzenia tekstów reklamowych.

Podziel się tym wpisem z innymi

Copywriting jest jak układanie kostki Rubika – z pozoru skomplikowane, w rzeczywistości, po zrozumieniu i opanowaniu pewnych mechanizmów, banalnie proste. Teksty SEO to narzędzie, dzięki któremu w znacznym stopniu nagniesz zasady obowiązujące w e – commerce na swoją stronę. Wyobraź sobie, że Twój produkt lub usługa musi zdobyć zainteresowanie odbiorcy, wyróżniając się na tle dziesiątek tysięcy konkurencyjnych marek. Właśnie tak wygląda to na wirtualnej arenie; wówczas niezbędne stają się teksty SEO. Dowiedz się jak działają, jak je konstruować oraz jaki jest ich cel.

Czym właściwie jest SEO?

SEO – Search Engine Optimization – to, najprościej mówiąc, usprawnienie wyszukiwarki internetowej pod kątem wyświetlanych stron. Używając pewnych narzędzi, łącząc marketing internetowy z elementami analityki możesz zdziałać cuda w Internecie. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu SEO możesz zwiększyć swoje zasięgi i dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Można wyróżnić dwa obszary wykorzystania SEO : on – page oraz off – page.

  • On – page SEO to zakres działań mający na celu wypozycjonowanie danej strony, związany bezpośrednio z nią. Można zaliczyć do niego np. opublikowaną treść, jej przystępność dla odbiorcy, klarowną nawigację po stronie czy samą jej estetykę.
  • Off – page SEO to wszystkie działania zewnętrzne które prowadzą do lepszego wypozycjonowania witryny, takie jak linkowanie zewnętrzne, reklamy czy wizerunek firmy.

Poziom pierwszy: research

Pierwszym krokiem jest rozeznanie się w otoczeniu i poznanie konkurencji oraz standardów panujących na rynku. Prowadzisz włoską restaurację, butik, a może księgarnię? Zobacz, jakie frazy wyszukują potencjalni klienci, szukając usług Twojej branży. Przydadzą Ci się do tego narzędzia takie jak Answer The Public czy Google Adwords.

Poziom drugi: frazy kluczowe

Odpowiednio dobrane frazy kluczowe pozwolą na dobre wypozycjonowanie strony, co przełoży się na lepszą widoczność i osiągane wyniki. Frazy kluczowe możemy podzielić na:

  • Ogólne (np. buty)
  • Brandowe (np. buty + marka)
  • Szczegółowe (np. niebieskie buty)
  • Longtailowe (np. niebieskie buty na zimę dla dziecka)
  • Lokalne (np. buty Szczecin)

Warto przyjrzeć się frazom longtailowym. Są one dużo bardziej szczegółowe i konkretne od fraz ogólnych. Dzięki ich wykorzystaniu możesz łatwo dotrzeć do grupy docelowej i przebić się przez ocean konkurencyjnych stron. Odpowiednio skonstruowane oraz wplecione w tekst frazy długoogonowe postawią Twoją witrynę na wysokiej pozycji w Twojej niszy.

Poziom trzeci: konstrukcja tekstu

Frazy i słowa kluczowe to tylko szkielet artykułu – równie istotny jest tekst, w który zostały wplecione. Pamiętaj – piszesz dla ludzi! Sklecenie sztucznie brzmiącego tekstu wypchanego frazami kluczowymi zostanie krytycznie przyjęty nie tylko przez odbiorców, ale i roboty Google. Nie zapomnij o poprawności gramatycznej, interpunkcyjnej i ogólnej estetyce tekstu. Dużą rolę odgrywają również odpowiednie sformatowanie tekstu – nagłówki i śródtytuły.

Poziom czwarty: indeksowanie strony

Kiedy Twoja strona internetowa będzie gotowa, pora na to, by wrzucić ją w wirtualny strumień. Nie trafi ona jednak tak po prostu na szczyty wyników wyszukiwarki – aby Twoja witryna została oficjalnie zarejestrowana przez Google, należy przeprowadzić jej indeksację. Możesz łatwo tego dokonać używając narzędzia Google Search Console. Cały proces może potrwać od kilku godzin do kilku dni; aby go przyspieszyć, warto załączyć mapę strony, która ułatwi Crawlerowi (robotowi Google zajmującemu się indeksacją stron) poruszanie się po niej. Gdy Twoja witryna zostanie oficjalnie zaindeksowana, będzie można odnaleźć ją za pomocą wyszukiwarki Google i będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Nie masz pewności, czy Twoja witryna została zaindeksowana? Wpisz w wyszukiwarkę polecenie site:nazwa_strony.pl. Zaindeksowana strona pojawi się w wynikach wyszukiwania po takim poleceniu.

Co dalej?

Pisz, rozbudowuj i ulepszaj swoją witrynę. SEO to narzędzie, które odpowiednio wykorzystane, będzie nieocenioną pomocą przy prowadzeniu biznesu online – jednak wciąż to tylko od Ciebie zależy, czy odniesiesz sukces. Nie zapomnij, że po drugiej stronie ekranu czekają klienci, którzy oczekują dobrej jakości, profesjonalizmu i szerokich możliwości.

Otrzymuj przydatne wskazówki na maila

Zapisz się do newslettera i otrzymuj informację o nowych wpisach i promocjach prosto na Twoją skrzynkę

Zobacz więcej wpisów